دانلود طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف
0
9.3k
طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف بر اساس برنامه درس ملی بصورت word و قابل ویرایش در تعداد 4 صفحه مختص 1400-1401
طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف چیست ؟
این طرح درس ملی که در ارتباط با کتاب ریاضی پایه اول دبستان و همسو با برنامه درس ملی در رابطه با درس نوشتن اعداد به حروف تدوین شده است ، یکی از کاملترین و دقیقترین طرح های کاربردی در اینترنت است. تیم تخصصی اصفهان ادو سعی نموده است برای تدریس درس نوشتن اعداد به حروف در کتاب ریاضی پایه اول دبستان از همه استاندارد های لازم بهره گیری نماید.
طرح درس روزانه ملی ریاضی اول دبستان چه اهمیتی دارد ؟
نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس ریاضی در پایه اول ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه اول دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب ریاضی و درس نوشتن اعداد به حروف می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس نوشتن اعداد به حروف یکی از مهمترین دروس کتاب ریاضی در پایه اول ابتدایی می باشد.
طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف شامل چه بخشی است ؟
طرح درس ملی ریاضی اول دبستان روزانه درس نوشتن اعداد به حروف شامل موارد زیر می باشد :
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس نوشتن اعداد به حروف ریاضی اول ابتدایی
وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
هدف کلی طرح درس ملی ریاضی اول دبستان دانش آموزان باید مفاهیم درس نوشتن اعداد به حروف را در پایه اول فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی طرح درس ملی ریاضی اول دبستان
انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد ارتباط اولیه در درس نوشتن اعداد به حروف
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس نوشتن اعداد به حروف
روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس نوشتن اعداد به حروف
ارزشیابی آغازین در درس نوشتن اعداد به حروف
روشهای تدریس در درس نوشتن اعداد به حروف
فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی
آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس نوشتن اعداد به حروف
استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس نوشتن اعداد به حروف
استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
فعالیتهای تکمیلی
ارزشیــابـــــی
الف: تکوینی
ب: ارزشیابی تراکمی
جمعبندی
تعیین تکالیف و اقدامات بعدی
این طرح درس ملی که در ارتباط با کتاب ریاضی پایه اول دبستان و همسو با برنامه درس ملی در رابطه با درس نوشتن اعداد به حروف تدوین شده است ، یکی از کاملترین و دقیقترین طرح های کاربردی در اینترنت است. تیم تخصصی اصفهان ادو سعی نموده است برای تدریس درس نوشتن اعداد به حروف در کتاب ریاضی پایه اول دبستان از همه استاندارد های لازم بهره گیری نماید.
طرح درس روزانه ملی ریاضی اول دبستان چه اهمیتی دارد ؟
نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس ریاضی در پایه اول ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه اول دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب ریاضی و درس نوشتن اعداد به حروف می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس نوشتن اعداد به حروف یکی از مهمترین دروس کتاب ریاضی در پایه اول ابتدایی می باشد.
طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف شامل چه بخشی است ؟
طرح درس ملی ریاضی اول دبستان روزانه درس نوشتن اعداد به حروف شامل موارد زیر می باشد :
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس نوشتن اعداد به حروف ریاضی اول ابتدایی
وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس نوشتن اعداد به حروف
هدف کلی طرح درس ملی ریاضی اول دبستان دانش آموزان باید مفاهیم درس نوشتن اعداد به حروف را در پایه اول فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس نوشتن اعداد به حروف پایه اول را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی طرح درس ملی ریاضی اول دبستان
انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد ارتباط اولیه در درس نوشتن اعداد به حروف
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس نوشتن اعداد به حروف
روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس نوشتن اعداد به حروف
ارزشیابی آغازین در درس نوشتن اعداد به حروف
روشهای تدریس در درس نوشتن اعداد به حروف
فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس ملی ریاضی اول ابتدایی
آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس نوشتن اعداد به حروف
ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس نوشتن اعداد به حروف
استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس نوشتن اعداد به حروف
استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
فعالیتهای تکمیلی
ارزشیــابـــــی
الف: تکوینی
ب: ارزشیابی تراکمی
جمعبندی
تعیین تکالیف و اقدامات بعدی