طرح درس خوانا فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد
طرح درس خوانا فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد
نگارش این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس فارسی در پایه سوم ابتدایی می کند. دانش آموزان در پایه سوم دبستان می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب فارسی و درس اگر جنگل نباشد می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس اگر جنگل نباشد یکی از مهمترین دروس کتاب فارسی در پایه سوم ابتدایی می باشد.
طرح درس خوانا فارسی سوم دبستان روزانه درس اگر جنگل نباشد شامل موارد زیر می باشد :
- اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس اگر جنگل نباشد فارسی سوم ابتدایی
- وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس اگر جنگل نباشد
- فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس اگر جنگل نباشد
- طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس اگر جنگل نباشد
- ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس اگر جنگل نباشد
هدف کلی طرح درس خوانا فارسی سوم دبستان دانش آموزان باید مفاهیم درس اگر جنگل نباشد را در پایه سوم فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب فارسی درس اگر جنگل نباشد پایه سوم اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب فارسی درس اگر جنگل نباشد پایه سوم بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب فارسی درس اگر جنگل نباشد پایه سوم را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی طرح درس خوانا فارسی سوم دبستان
- انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر بسته تحولی خوانا
- تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
- عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
- آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
- مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی در طرح درس خوانا فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد
- ایجاد ارتباط سومیه در درس اگر جنگل نباشد
- گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس اگر جنگل نباشد
- روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس اگر جنگل نباشد
- ارزشیابی آغازین در درس اگر جنگل نباشد
- روشهای تدریس در درس اگر جنگل نباشد
- فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس خوانا فارسی سوم ابتدایی
- آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
- اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس اگر جنگل نباشد
- ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس اگر جنگل نباشد
- استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
- توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس اگر جنگل نباشد
- استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
- مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
- تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
- فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
- فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
- فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
- فعالیتهای تکمیلی
- ارزشیــابـــــی
- الف: تکوینی
- ب: ارزشیابی تراکمی
- جمعبندی
- تعیین تکالیف و اقدامات بعدی