دانلود تحقیق درمورد حقوق بشر در اسلام
با دانلود تحقیق در مورد حقوق بشر در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حقوق بشر در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حقوق بشر در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد حقوق بشر در اسلام
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:23 صفحه
قسمتی از فایل:چكيده:
ابتدا در مبحث نخستبه برخى از مزيتهاى نظام حقوق بشر از منظر اسلام اشاره كرده و بهترين تعريف از نظام حقوقى بشر را تعريف فراگير اسلام از آن دانسته و نظام حقوقى ارائه شده از سوى آن را برهانپذير برشمردند . سپس به منظور تحقق و تامين حقوق بشر، با طرح پايههاى ضمانت اجرا و جايگاه ارزشهاى اخلاقى و با استناد به آياتى از قرآن كريم و فراتر از دستنوشتههاى بشرى براى آن (حقوق بشر) ضمانت اجرايى ويژهاى قائل شدهاند و حقوق بشر در اسلام را برگرفته از قرآن كريم ومانندآن از انسجام، تناسب و سازگارى برخورداردانستهاند.
در مبحث دوم نيز اعلاميه جهانى حقوق بشر را به عنوان محصول نظام حقوقى غرب مورد بررسى قرار داده و با ذكر دلايلى از كتاب و سنتبه علل و عوامل ناكاميها و وضعيت موجود آن و يادآورى نقش صهيونيزم و جريان حق وتو در ناكاميها و نابسامانيهاىحقوق جهانى بشرپرداختهاند.
در اين بررسى، تنها به برخى از مزيتهاى نظام حقوق بشر در اسلام اشاره مىكنيم تا خطوط كلى مطلب روشن شود . سپس اعلاميه جهانى حقوق بشر را كه محصول نظام حقوقى غرب است،به اختصار مورد بررسى قرار مىدهيم .
مبحث اول: مزاياى حقوق بشر در اسلام
گفتار اول: برترى زيرسازها
در «منطق» بيان شده است كه بهترين و فراگيرترين تعريف آن است كه از زيرسازهاى داخلى، فاعلى و غايى شىء مورد تعريف خبر دهد . همين سخن در باب «نظام حقوق بشر» نيز صادق است . بهترين نظام حقوقى آن است كه اين هر سه زيرساز در آن تعريف شده باشند و نيز اين تعريف از صلابتبرخوردار باشد . اگر تنها زيرساز داخلى در تعريف گنجانده شود، يعنى فقط به ماده و صورت يك چيز براى تعريف و شناساندن آن توجه شود، چنين تعريفى كم فايده و ناتمام است . اين از آن روست كه حقيقت هر چيز در پيوندش با علت فاعلى و غايى خود تجلى مىيابد . اگر پديد آورنده يك چيز و هدفى كه آن چيز پيش رو دارد، شناخته نشود، نمىتوان به حقيقت آن پى برد . بر همين قياس، «حد تام» و تعريف استوار يك نظام حقوقى آن است كه هم از زير ساز داخلى آن نظام و هم از زيرسازهاى فاعلى و غايىاش خبر دهد، البته منظور تعريف ماهوى با جنس و فصل نيستبلكه مقصود، تعريف مفهومى است .