دانلود تحقیق درمورد مطالعه و بسترسازي نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات
با دانلود تحقیق در مورد مطالعه و بسترسازي نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مطالعه و بسترسازي نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مطالعه و بسترسازي نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد مطالعه و بسترسازي نظام آموزشي مبتني بر فن آوري اطلاعات و ارتباطات
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:23 صفحه
قسمتی از فایل:
چكيده : موضوع سند و معرفي بخشهاي اصلي
اين سند حاوي اطلاعات لازم براي شناخت کلي طرح "مطالعه و بستر سازي نظام آموزشي مبتني بر فاوا" و اختصاصا شناخت فعاليتهاي لازم براي انجام پروژه فاز صفر اين طرح است؛ به گونه اي كه چگونگي انجام، منابع (هزينه و زمان) و مراحل انجام پروژه فاز صفر مذكور قابل تشخيص و تخمين باشد.
سند در دو بخش اصلي تنظيم شده است. در بخش اول اين سند ابتدا موضوع و صورت عمومي كل طرح تبيين ميشود. سپس در بخش دوم، براي آنكه برنامهريزي و طراحي تفصيلي طرح ميسر و ممكن باشد، انجام اين مهم در پروژه فاز صفر طرح پيشبيني و تبيين ميگردد. در اين بخش، صورت، مراحل، منابع و خروجيهاي پروژه فاز صفر تبيين ميشود.
تذكر : به جهت اختصار در ادامه طرح به جاي عبارت"طرح مطالعه و بستر سازي نظام آموزشي مبتني بر فاوا" از واژه "طرح" بصورت مخفف استفاده خواهد شد. نيز واژه هاي "پروژه" مخفف "پروژه فاز صفر"، "سازمان" مخفف "سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي"، بكار مي روند.
بخش اول : معرفي طرح
2- مقدمه : ضرورت و موضوع طرح
در سالهاي اخير، توسعه و تحولات سريعي در دانش و فنآوري زمينه هاي مختلف بخصوص فنآوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، رخ داده است. يکي از اين زمينه ها، بکارگيري فاوا در فراروند آموزش و پرورش و شکل گيري نظام آموزشي در بستره فاوا است. بستره فاوا بتدريج منجر به تحولات عميقي در نظام آموزشي مي شود.
تحولي كه بتدريج و هوشمندانه در حال شكل گيري در نظام آموزشي است، بسيار عميقتر از آن است كه تصور ميشود. در درون و بيرون نظام آموزشي كهنه و رنگ و رو رفته امروزي، واكنشهاي زنجيرهاي پراكندهاي در حال شكل گيري است كه دامنه فعاليت هر يك بتدريج گسترش يافته و با همگرا شدن و به هم پيوستن آنها، احتمالا در فاصلهاي نه چندان دور، بنيادهاي نظام آموزشي جديدي بنا خواهد شد كه با تحولات سريع و عميق اطراف سازگاري بسيار زيادتري خواهد داشت. برخلاف تصور بسياري از مدافعان نظام كهنه كنوني، نظام آينده نه تنها از ابعاد شكلي و ابزاري متفاوت بوده، بلكه اين تفاوت ماهوي خواهد بود. نظام برتر آينده تنها به استفاده از سيستمهاي رايانهاي توسط فراگيران و كلاسهاي مجازي و نظاير آن محدود نميشود. بلكه مفاهيمي چون فراگير، مدرك تحصيلي، آموزش، كار، كلاس، تحصيل و نظاير آن، نسبت به معناي امروزي آنها دچار تحول خواهند شد.
حرکت نظام آموزشي براي استفاده وسيع از فن آوري اطلاعات و ارتباطات، چه به عنوان محمل و ابزار کمکي و چه به عنوان مبناي سازماندهي و فعاليت نظام، مستلزم بستر سازي وسيع و گسترده اي است. اين بستر سازي چه از بعد نظري و چه از بعد فن آوري و ملزومات عملي و اجرائي، پيشنياز هر حرکت حساب شده و انديشمندانه در اين زمينه است. هر چند که حرکتهاي مختلف و متعددي در اين زمينه انجام شده و مي شود، اما به نظر مي رسد که انجام حرکتهاي ديگري نيز در اين زمينه ضروري باشد؛ حتي اگر اين حرکتها به نحوي با فعاليتهاي جاري و سابق موازي باشد. پرداخته شدن به وجوه مختلف و لحاظ نمودن ابعاد و نگرش از ديدگاههاي متفاوت، در طرحهاي مختلف و حتي موازي، و چالش ايجاد شده بين محصولات اين طرحها، مي تواند به پخته تر شدن محصول نهائي يعني نظام آموزشي کمک کند.