دانلود تحقیق درمورد انتخاب مناسبترين خودرو براي ايران
با دانلود تحقیق در مورد انتخاب مناسبترين خودرو براي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انتخاب مناسبترين خودرو براي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انتخاب مناسبترين خودرو براي ايران ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد انتخاب مناسبترين خودرو براي ايران
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:60 صفحه
قسمتی از فایل:
صنعت خودروي ايران
Indentification of need
جايگاه صنعت خودروسازي در جهان
صنعت در جهان، تقسيمبنديهاي نظير ISIC
(International Standard Industrial Classification) دارد كه نشاندهنده بخشهاي مختلف صنعتي در هر كشور است (صنايع نفت و گاز و پتروشيمي، فولاد، نساجي، شيميايي، غذايي، خودروسازي، الكتريكي و مكانيكي و غيره). از يك ديدگاه، همه صنايع از ارزش و اهميت منحصربهفرد برخوردارند اما امروزه با گرايشهاي مطرح در خصوص جهانيشدن، هر گونه تصوير و برنامه صنعتي خارج از مدار گردش اقتصاد جهاني، با عدم موفقيت اقتصادي مواجه خواهد شد و ضرورت سازماندهي صنعتي همگام با تحولات سياسي ـ اقتصادي بينالمللي از آن رو حائز اهميت است كه باعث تخصيص مؤثر منابع توليدي با توجه به استانداردهاي جهاني خواهد شد.
بدون شك، آينده ايران ــ خاصه در صورت پيوستن به سازمان تجارت جهاني ــ در گرو شناختن مزيت رقابتي استراتژيك كشور است.صنعت خودرو نه تافته جدابافته است و نه يك صنعت معمولي بلكه صنعتي است با ويژگيهاي خاص و منحصربهفرد خود.امروزه خودروسازي از اجزاي مهم و لاينفك تجارت و صنعت جهاني است. رقم صدها ميلياردي در مبادلات جهاني خودرو و توليد سالانه بيش از 50 ميليون دستگاه خودرو و اشتغال دهها ميليون نفر در اين شاخه صنعتي، بيانگر شاخصترين فعاليتها و عوامل مربوط به خودروسازي است.
Definition of goal
شايد بتوان فضاي حاكم بر صنعت خودروسازي جهان را به اجمال اين گونه تصوير كرد:
1. افزايش نرخ نوآوري و كاهش دوره عمر محصول (تغيير مدلهاي جديد در زماني كمتر از دو سال).
2. گسترش ادغام شركتها به منظور فراهمآوردن امكان بقا و از ميان رفتن مرزهاي جغرافيايي
3. اهميت يافتن نقش مديريت در فضاي رقابت بينالمللي
4. تبديل استراتژيهاي بازارگرا به استراتژيهاي مشتريگرا
5. تشديد مستمر نقش تكنولوژيهاي ارتباطي در رقابت جهاني
6. رواج تكنيكهاي جديد تجارت و سرمايهگذاري بينالمللي
7. افزايش درصد مبادلات جهاني نسبت به توليد جهاني
امروزه شايد بتوان برخي از صنايع را تا حدي بومي دانست و درواقع در شاخههايي از صنعت هنوز تحركات عظيم جهاني شدن به طور مشهود ديده نميشود اما بدون ترديد ميتوان گفت كه صنعت خودرو، ديگر بومي نيست و حتي تبلور و نماد جهاني شدن قلمداد ميشود. ادغامهاي سريع جهاني و سرمايهگذاريهاي خودروسازان كه بدون در نظر گرفتن مرزهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و غيره صورت گرفته و ميگيرد، شاهدي بر اين مدعاست.
روند خودروسازي جهاني و ظرفيت جهاني
مهمترين تحولات صنعت خودروي جهان را ميتوان چنين برشمرد:
الف) افزايش ظرفيت توليد از 80 ميليون دستگاه در سال 2001 به 83 ميليون دستگاه در سال 2008
ب) تداوم اضافه ظرفيت جهاني بالاي 20 ميليون دستگاه تا سال 2008 و بهتبع آن، فشار براي دستيابي به بازارهاي جديد
ج) 6 خودروساز بزرگ جهاني (G6) مالك برند (جنرال موتورز، دايملر كرايسلر، فورد، تويوتا، فولكس واگن و رنو)، 80 درصد مونتاژ خودروهاي سبك را كه با احتساب 4 خودروساز ديگر (هوندا، PSA، دوو و BMW)، اين ميزان به 95 درصد افزايش مييابد و يك گروه G10 را تشكيل ميدهند.
د) افزايش معاملات ادغام و تصاحب در صنعت جهاني خودرو ناشي از اضافه ظرفيت